Tripje Ontario en Michigan

aftellen...

nog 55 nachten (pfff), en dan is het voor ons zover.

Op het internationaal rijbewijs na is alles in huis, deze gaan we na de pasen ophalen bij de ANWB in Heerlen.

Creditcards, paspoorten, reserveringen, vliegtickets, dashboard cam. tablet, tomtom, alles ligt klaar om mee te nemen.

Een paar leuke details als je naar noord Amerika gaat...

In Canada gebruiken ze net als in Europa het metriek stelsel.

In de VS gebruiken ze het imperiaal stelsel

afstanden gaat in mijlen ipv kilometers ( 1 mijl = 1.609 km)

inhouden gaat in fl. oz (fluid ounce, 1 liter = 3.5 fl. oz) of in gallons ( 1 gallon = 3.78 liter)

Temperatuur wordt weergegeven in graden Fahrenheit,

32 graden Fahrenheit is 0 graden Celsius,

32 graden Celsius is 89 graden Fahrenheit

verkeer

op de snelweg wordt het "keep your lane" systeem gehandhaafd, dat betekend dat je op de rijbaan mag blijven waar je je bevindt.

bij rood licht mag je wel voorzichtig rechts afslaan.

Echter dit kan allemaal per staat veranderen. Snelheidsbekeuringen zijn een zeer duur grapje, en met de politie (County sherrif, de highwaypatrol of state trooper), valt echt niet te spotten......

Ik hoop dat op onze Canadese auto ook mijlen worden aangegeven, anders wordt het een boel omrekenen :).

Planning...

We hebben een voorlopige planning.. Er is over een aantal punten moeilijk info te vinden. Dus vandaar voorlopig

Als 1ste gaan we natuurlijk nadat we in Toronto landen naar de Niagara Falls, in Niagara Toronto, hier gaan we ook de 1ste keer de VS in. Hier blijven we 2 nachten. vandaaruit gaan we naar Alma Michigan (VS). Via de blue water Bridge, Highway 402 (ON) naar Interstate 69 en 75.

In Alma Blijven we ook 2 nachten waarbij we naar weidman zullen gaan om bij dr. Pol te gaan kijken, maar daar is ook een indianenreservaat waar we willen gaan kijken, Hier wonen ongeveer 250 Chippewa indianen, ik kan nergens vinden of we daar welkom zijn of niet. dus dat is nog ff wat zoekwerk. Vervolgens gaan we naar Gaylord, in het noorden van Michigan waar Brenda en Ken Borton wonen, deze beheren www.snowmancam.com, deze pagina ook te zien via www.earthcam.com wordt beheert door hun beide. We hebben sinds een tijd al een heel leuk contact, en wij en hun verheugen zich erop elkaar te ontmoeten. Dit gaat dan ook gebeuren.

Vervolgens willen we naar Greenville Mi., net ten noord-oosten van Grand Rapids gaan om naar Amish en Menonieten Communities te gaan, waar ze hele leuke winkels hebben, en waar we de leefgewoonten van deze aparte groep mensen willen gaan bekijken. Ik (Patrick), heb ze al eens gezien in Lancaster Pennsylvania in 1999, waar deze groep groter is. Dus het is nu wat moeilijker te vinden. Mochten we daar het niet vinden gaan we ze opzoeken in st. Joseph County in het zuiden van Michigan.

Vervolgens is het de bedoeling om naar Holland in michigan te gaan, een plaats die gesticht is door Nederlanders.

Op de terugweg naar Toronto Gaan we langs Ann Arbour, daar is het stadion van de Michigan Wolverines, waar ik voor een collega een jersey of sweater van dit College football team moet meenemen. als laatste rijden we nog door Detroit heen, om nog een kort bezoekje te brengen aan de oude T-Ford fabriek...

ikke

pfff veel plezier ipv met jullie mee in t koffer mag ik op 2 van de 3 kindjes passen
maar dit doe ik dan ook met alle liefde en plezier :D
ik hoop dat er niks mis gaat en dat jullie een super week gaan hebben en hier nog lang op terug kijken :D

Sonja

Lijkt mij een geweldige reis, ben nu al benieuwd naar jullie reisverslagen!
Ik wens jullie dan ook een geweldige tijd in Canada!!!!!

Ger

PracHtige reis gaan jullie maken,ik hoop dat het voor jullie een onvergetelijke ervaring wordt. Ik wens jullie veel plezier.