Tripje Ontario en Michigan

Voorbereidingen en plannen

Tja 10 daags tripje naar Ontario Canada en de staat New York en De Staat Michigan in De Verenigde Staten.

Waarom niet langer? Omdat we dat niet willen. Is Lang genoeg weg van De kinderen en hondje.

Waarom naar deze landen? Omdat ik verslaafd ben aan de USA...

Waarom verslaafd? Tja dat weet ik niet, komt het door de vele films die zich op opmerkelijke plaatsen afspeelden?

Door de mentaliteit? Dat je echt ALLES moet omrekenen, De grootte, de oneindige mogelijkheden.... ??

Na wekenlang gepland te hebben qua data, uiteindelijk geboekt van 25 mei tot en met 3 juni.

Tickets via cheaptickets.. na betaling de tickets al op de mail.

Het wordt een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Toronto en ook weer rechtstreeks terug, we zijn de 3de om 7 uur 's morgens weer in Amsterdam,

reisverzekering al aangepast ivm de hoge medische kosten. Allemaal met 1 telefoontje te regelen.

Dan komt het Visum verhaal. Voor Canada heb je een ETA (Electronic Travel Authorization) nodig en voor de USA een ESTA (Electronic System for Travel). Dit zijn elektronische toestemmingen om deze landen te betreden

ETA Canada: Na Enig Pluiswerk Kun je via de officiële site van Canada deze e-visums aanschaffen. Kosten CAD 7, of te wel € 4.60

snel en makkelijk geregeld. Het valt me op dat er talloze bedrijfjes zijn in Nederland, die dat wel voor je willen regelen. De kosten hiervan kunnen oplopen tot enkele honderden Euro's. Je krijgt het wel, maar je bent voor een hoop geld geflest. Op de Canadese Pagina, kun je het zelfs in het Nederlands invullen. Voor de Amerikaanse ESTA, betaal je $14, omgerekend ong. € 12,-. Ook bij deze kun je aardig geflest worden..., dus even verder kijken dan de neus lang is.

Maar dat is inmiddels ook geregeld,

Auto gehuurd bij Practicar, Dit is een van de heel weinige bedrijven die zonder Major Creditcard een auto verhuren. Borg is dan wel CAD 1000,-, maar goed. dan heb je wel wat :)

1ste 4 nachten zijn ook geboekt. Je moet in het visum sowieso de 1ste nacht vermelden waar je verblijft , in Canada en in Amerika.

Inmiddels heeft mijn collega Maurice mijn tomtom voorzien van een amerikaanse en Canadese kaart, dus dat komt wel goed uit.

Ook een dashcam aangeschaft, om zoveel mogelijk beeld materiaal te verzamelen..

Ook de ANWB kaart gaat mee, vanwege het show your card logo, dit ivm de vele kortingen die in de USA heeel normaal zijn.