Tripje Ontario en Michigan

Dr. Pol (uiteindelijk) en Holland Michigan

Vanmorgen de 3de keer geprobeerd om Dr. Pol te ontmoeten, We kunnen wederom pas om 11,30 uur terecht, en zij eerst Via US highway 127 naar mount Pleasant gereden een stadje 30 mijl ten noorden van Alma, waar we 2 nachten hebben doorgebracht in een Prima motel. In mount Pleasant is een community van de saginaw Chippewa Indianen die daar in een kleine groep wonen (ik schat een paar 100) En nee, ze wonen niet meer in tenten, en rijden niet meer op paarden, wel zijn er nog wat tekenen van indianen te vinden zoals een totempaal. en een paar kleine beelden, straatnamen, seniorentehuis (misschien dat die wel nog de vredespijp roken). En het Soaring eagle Casino, daar waar de indianen community hun geld mee verdienen.

Er was niet zo heel veel te zien, en zijn na een 20 min vertrokken naar Weidman,  waar we te vroeg aankwamen. We zijn daar een pompstation naar binnen gegaan, waar je vanalles kan krijgen, koffie lunch, sig, net iets uitgebreider als ons. Personeel altijd zeer vriendelijk.

Na een goede Cappuccino 1,5 mijl terug naar Dr. Pol. er werden vollop opnames gemaakt voor de nieuwe serie, een crewmember vertelde dat ze er 46 weken aanwezig zijn voor de serie, en dat ze werken van 7.00 's morgens tot 18 uur in de avond. We waren nog steeds vroeg, en bleven wachten, er kwamen nog fans aan uit Tampa Florida, en bleven voor de deur netjes staan, een van de crewmensen van national graphic vertelde dat hij om 11,30 naar buiten kwam om zich te laten begroeten. We werden wel al meegenomen naar de stallen achterom waar de emoes en Friese paarden stonden, dat was al mooi, en zagen ook Dr. Emily even wat uit de auto pakken, en was zeer vriendelijk.

net voor 11,30 kwam een trailer aangereden met een Man en een Amish erbij, dit waren buren. En de amish man had een kalf die ziek was, zijn buurman (een amish heeft geen auto, of wat) heeft hem en zijn kalf naar pol gebracht, en er werden vollop opnames gemaakt van de behandeling met uitleg en Charles er bij. We zijn op gepaste afstand gebleven.... dit duurde al met al 20 min.

Na de behandeling heeft het nog 5 minuten geduurd, toen vloog de deur open, en kwam hij naar buiten gerend, en riep in het engels, ik dacht dat jullie al weg waren zolang duurde het. We zeiden tegen hem in het Nederlands... we hebben meerdere 1000en mijlen gereden en gevlogen om hier te komen, dus ik heb  de tijd. - Moet ik nog Nederlands praten ook zei die..... Wat een hartelijk ontvangst. We moesten mee naar binnen, in het gastenboek schrijven, begint hij over van alles en nog wat te praten, over een kalf wat hij vanmorgen eruit getrokken heeft, allerlei foto's op zijn telefoon, Helemaal geweldig, Diane ook zeer open en spreekt best goed Nederlands, Toen nog samen op de foto, nog ff zijn boek gekocht en door beide ondertekend. En toen kwam het hoge woord..... Ik ben dierenarts, er wachten patiënten op mij, die gaan voor op alles, jullie mogen overal komen, alles mag gefilmd of gefotografeerd worden, maar ik ga verder met mijn werk......

Wat een geweldige man......

Met een smile van hier tot in Kentucky zijn we vervolgens naar Lakeview gereden, want daar ligt een Amish kaasmakerij, waar ze allerlei soorten Cheddarkaas, Maplesyrup, Brownies, ijs, gebak etc. maken, en verkopen voor de Amish boeren en gezinnen in de buurt. Deze amish leven al eeuwen op dezelfde wijze, hebben geen elektriciteit, rijden op buggy's of paard en wagen, en bewerken het land met de hand, en of met paard of os. Ze kleden zich in 1700jarige kleding nog steeds en leven streng gereformeerd, oorspronkelijk achtergrond is Zwitsers, Nederland en Duits. Ze spreken onderling Nederdietsch, wat heel erg op Duits lijkt.

Ze willen niet in het gezicht gefotografeerd en gefilmd worden, dus dat respecteren we van ze.

We hebben bij de winkel een ijsje gegeten en ook nog een flesje marplesyrup gekocht, en kregen nog een rondleiding in de kaasmakerij, kaas hebben we niet meegenomen, want het was 34 graden vandaag, en dat wil ik mezelf niet aandoen, met kaas in de auto. Echter, weer een leuke bijzondere ervaring. Om de winkel lagen enkele amish boerderijen daar hebben we voorzichtig wat foto's genomen.

Daarna nog ff naar Holland Michigan gereden. Waar we verchillende Nederlandse namen en gebouwen tegen zijn gekomen, Daar zijn we nog ff langs het Michiganmeer gereden en daar nog wat foto's gemaakt, het is er prachtig, en zullen morgenvroeg nog ff rondneuzen daar. Vervolgens zullen we morgennacht overnachten in het days inn in Madison Heights in detroit... Ik kreeg van booking.com een mail, dat als ik een nieuwe klant laat boeken, ik 20 euro gestort krijg op mijn creditcard, en de Boeker 10% kortiing. Ik blijf Nederlander :) en heb Bianca een account aangemaakt, en morgen hebben we een kamer met jaccuzzi (meeste kamers hebben dat), voor 15 euro :)

Ikke

En wanneer emigreren de kids mee?

Tiny Plagge V. D. Niet

Ik heb je ontmoet bij Nathalie op de verjaardag en heb nu je reisverslag gelezen ik vind het geweldig! Wat een ervaring en leuk dat jullie er zo van hebben genoten !