Tripje Ontario en Michigan

Cleveland Ohio - Alma Michigan

Vanmorgen lekker op tijd vertrokken en zonder Interstates richting Michigan gereden, toch een tripje van 400km.

We zijn via Highway 2 en Highway 23 via Sandusky, Toledo, naar Ann Arbor gereden om een sweater te kopen voor een collega. Echter er was in de steden vandaag NIETS te doen. Maar dan ook niets.... heeft waarschijnlijk ook te maken met memorial day.

Dus we hebben nog wat foto's genomen van het michigan Stadium, (daar spelen de Michigan Wolverines hun footballwedstrijden in het college football. In dat stadion gaan voor schoolvoetbal toch een slordige 108.000 mensen in en ziet er bijzonder mooi uit.

onderweg ernaartoe rijdt je langs lake erie, en kom je langs talloze gave mooie typisch amerikaanse huizen, huisjes, winkeltjes, straten. kerken, Ik wist niet eens dat er zoveel geloven zijn,, Mothodist, Baptist, catholic, wel hartstikke mooie kerkjes, schitterend om te zien. Vooral de huisjes met de veranda's doet me wegzwijmelen..... Sitting on de frontporch, drinking a beer, and counting the stars..... .ik wil nooit meer weg hier..

Vervolgens naar Lansing gereden, is de hoofdstad van Michigan. TOTAAL uitgestorven vandaag, 4 lanen breed rijden...... niks op de weg. of in de stad, zal morgen wel anders zijn...

Nog ff foto van state capitol gemaakt, en toen maar snel de stad verlaten.

We zijn rond 17.30 uur aangekomen in het hotel in Alma, Net als alle andere hotels wordt dit beheert door Indiërs. Er reizen er heel veel hiernaartoe, ik denk dat het er mee te maken heeft dat het gemenebestlanden zijn.

Wel een goed motel. en mensen zijn erg vriendelijk.

Toch wel maar de weg naar Weidman Michigan gemaakt, de plaats waar dr. Pol zijn praktijk heeft. We wisten dat er niemand was, maar toch ff neuzen. Er hing een briefje aan de deuren, dat fans alleen welkom zijn tussen 11.30 en 15.00 uur, dus niet helemaal voor niks, want we wilden er eigenlijk morgen om 08.30 uur zijn, dus ff andere indeling voor morgen maken.

Er vielen ons een paar dingen op onderweg: alle brievenbussen staan aan de weg, niet aan de deur, er komt dan zo'n te heet gewassen sprinter aan de rechterkant het stuur, en gaat dan alle bussen langs, Huis zonder bus.... dan staat huis leeg.

De meeste huizen hebben geen hekwerk, Ik denk dat de tuinbescherming in het nachtkastje ligt, die kun je vullen met 6 of 8 kogels.

Het is bij de mensen met een tuin (meestal een groot grasveld erbij), een sport om het gras zo mooi mogelijk te maaien. Iedereen is er mee bezig, Sommige hebben maaiers die net zo groot zijn als een tractor.

Ook viel ons op dat Amerikanen erg lui zijn. Of je nu gaat pinnen, de was naar de wasserij brengt, koffie halen, boodschappen. eten, fastfood, noem maar op, alles gaat via de drive thru. ongelooflijk, supermarkt Walmart is 24 uur per dag open, Dus denk je, ach het is 3 uur in de nacht, laten we lekker de maandelijkse boodschappen doen.....

Op de autoweg kom je ook van alles tegen, de pickup truck is de helft van het wagenpark, ze hebben caravans erachter dat is gewoon een complete oplegger, of een jetski, helikopter, vliegtuig, sneeuwscooter. Hier kan alles, rijd je met 75 mijl op de autoweg, (120), komen je de vrachtwagens of auto met aanhangwagen nog voorbij....), maar bumperkleven en dat soort gedoe, zie je hier niet

Het is de hele dag warm geweest, en dat komt denk ik omdat er in het zuiden van Amerika een tropische storm aankomt, die vanmiddag behoorlijk huis gehouden heeft in Baltimore Maryland, 600 mijl hiervandaan, Daar ziet het niet goed uit, 300 mm regen gevallen... Ze verwachten dat er nog een deel hier heen komt... We zullen zien, lekker stevig briesje.

Oh ja was nog vergeten te vermelden dat op de dag van aankomt een bomaanslag is gepleegd in Mississauga Canada, dat is ook de plaats waar het internationale Luchthaven ligt. gelukkig was het voordat we aankwamen, en zijn er alleen gewpnden gevallen.